BERLARI KE PUNCAK GUNUNG

5 tahun kita jarang jumpa, akhirnya disini Allah ketemukan kita kan?, YaAllah kecilnya dunia. Tapikan kenapa awak pandang saya seolah-olah awak tidak pernah nampak saya?. Awak nak tau tak awaklah cinta pertama saya, saya suka awak kerana Allah. Setiap ujian dan peperiksaan saya akan fight dengan awak walaupun awak tidak tahu. Akhirnya saya berjaya kalahkan awak dalam exam. Satu hari saya di uji disebabkan exam saya teruk. Saya malu dengan awak. Bila ayah saya datang untuk tandatangan reportcard saya menangis. Time itu awak tengok saja saya. Saya perasan tapi saya buat-buat tidak perasan. Peristiwa itu menjatuhkan pretasi saya hingga saya turun kelas dan awak pula masuk kelas kedua. Saya frust dan giveup sangat. Masa terus berlalu hingga naik tingkatan empat saya bangkit untuk kejar awak. Bukan untuk memiliki awak tapi untuk berjaya bersama awak. Awal tahun 2008 awak pindah sekolah sebab awak minat bidang sains tulen tapi saya pula minat bidang agama. Awak pandang saya lama sangat time tu tapi saya buat don't know jerk. Saya nak jaga pandang awak. Itulah kali terakir kita berjumpa.
__________________________

Saya add awak dekat facebook. Tup-tup je awak approve so dengan bangganya saya rajin pergi cybercafe dekat universiti saya untuk chat dengan awak. Tapi semuanya sementara sebab saya ternampak status teman istimewa awak yang dia menyatakan " take care awak". Saya tidak boleh menitiskan air mata sebab saya tahu awak bukan untuk saya. Siapa saya untuk mengharapkan awak yang akhirnya awak tercipta untuk dia? Saya yakin akan ketentuaan Allah. Sejak saat itu, saya unfriends awak walaupun saya sendiri mengetahui yang awak pasti kecewa. KetentuanNya juga kita berjumpa kali kedua di TESCO. Awak cuba untuk mendekati saya tapi saya mengelakkan diri. Maafkan saya sebenarnya saya bukan perampas hak orang. Jika Allah takdirkan untuk kita bersama pasti kita akan bersatu di hari yang bahagia dihiasi dengan bunga dan kunjungan sanak saudara. Now, we just friends not more than thatTapi kenapa saya sentiasa rindu awak hingga saat ini?



█║▌│█│║▌║││█║▌ © c5creative studio